1992 Magyar Táncművészeti Főiskola, - táncpedagógus
1971 – 1981 Bartók Béla Táncegyüttes, - Tímár Sándor tanítványa
1981-1996 Magyar Állami Népi Együttes szólistája és tánckarvezetője.
1993- Csillagszemű Gyermektáncegyüttes, - művészeti igazgató és vezető tanár
2016-Timár Táncakadémia és Timár Táncegyüttes
Oktatási hely
1978 – Tokió, Kiotó Táncművészeti Egyetem, - oktatott tantárgy: magyar néptánc
1996 Planetáris Tudat Díja
1996 Magyar Örökség díj
2004 Európa’S Tánc-Díj
2006 Prima-Primissima-Díj
2016 Magyar Művészeti Akadémia Elismerő Oklevél művészetpedagógiai munkásságért
„Alapvető emberi jog, hogy minden gyermek megtanulhassa édesanyja beszédnyelvét. Ugyanez a jog a játék és a tánc esetében is meg kell illesse gyermekeinket.” (Timár Sándor)
A Csillagszemű Gyermektáncegyüttes az a táncpedagógiai műhely, amelyben a gyermekek a néptáncot anyanyelvként tanulják. Az oktatás a Timár-módszer segítségével történik, amely módszer a néptánc világában azt jelenti, amit a Kodály-módszer a zenében. Ennek lényege, hogy minél több gyermek, minél kisebb korban ismerkedjen meg a még elevenen élő néptánc és népzene hagyománnyal, nemcsak a színpadi megjelenítés által és muzeális értékként, hanem mint megélt tapasztalat épüljön be a mindennapi életünkbe. Erre az eleven élményre - csodálatos nevelő ereje és közösségteremtő hatása miatt - különösen a felnövekvő nemzedéknek van szüksége.
A gyermekek a próbák és a színpadi szereplések során a néptánc újraszületésének pillanataiban fedezik fel a közösségi lét öröklött rendjét. Ebben az ősi rendben a tánc-anyanyelv ismerete teszi számukra természetessé az eligazodást. (Forrás: Tímár Böske)