Rajz-földrajz szakos tanár (Ho Shi Minh Tanárképző Főiskola, Eger) BA
Felsőszintű rajztanár továbbképzés (Képzőművészeti Főiskola)
Pedagógia előadó szakos bölcsész, specializálódás: tantervelmélet és gyakorlat, valamint andragógia (ELTE, Bölcsésztudományi Kar, Budapest) MA
Vizuális és környezetkultúra szakos középiskolai tanár - vizuális kommunikáció, fotó szakirány (Magyar Iparművészeti Egyetem, Budapest).MA
Ars Sacra szakirányú továbbképzés (Magyar Képzőművészeti Egyetem)
Kutatási terület
- óvodáskorú gyermekek komplex személyiségfejlesztése képzőművészeti alkotások bevonásával
- keresztény ünnepek, szimbólumok, ars sacra
Apor Vilmos Katolikus Főiskola főállású főiskolai módszertan oktató tanár (2005 – 2022) 2023- óraadó oktató tanár (Anyanyelvi, Művészeti Egyházzenei Tanszék)
ELTE PPK Tehetségfejlesztő szakvizsga kurzuson óraadó (2012)
ELTE BTK Művészettörténeti Intézet - művészettörténet módszertan óraadó tanár (2004-2010).
Országos Közoktatási Értékelési- és Vizsgaközpont - OKÉV közoktatási referens (2003 –2004)
Budapesti Fasori Evangélikus Gimnázium– rajz, művészettörténet főállású tanár (1990 - 1999)
Országos Közoktatási Szolgáltató Iroda - OKSZI (1992 –2003) rajztanítás, vizuális nevelés országos tantárgygondozó, szaktanácsadó, szakértő
Budai Tanítóképző Főiskola Vizuális Tanszék – óraadó (1991- 1994)
Országos Pedagógiai Intézet Művészeti Osztály rajz- és műalkotások elemzése tantárgy országos tantárgygondozó és szaktanácsadó (1988-1991)
Szlovák Tannyelvű Általános Iskola és Gimnázium, Budapesti) rajz, művészettörténet főállású tanár (1976 - 1990)
1983. Művelődési Miniszteri Dicséret
1988. Kiváló Munkáért
1988. Vezető Pedagógus cím
1996. Magyar Rajztanárok Országos Egyesületének emlékplakettje kiemelkedő művészetpedagógiai tevékenységért
2001. Oktatási Miniszter Oklevele a több éves tehetséggondozást végző munkáért
2007, 2017. Migazzi Kristóf díj - Katolikus felsőoktatás érdekében végzett áldozatos oktató munkáért
2008. Apáczai- Csere János díj
2010. Bernáth Elek díj – kiemelkedő művészetpedagógiai szervező-tehetséggondozó munkáért
2015. Bonis Bona díj több évtizedes országos tehetséggondozásért (Művészettörténet OKTV ügyvezető elnök 28 éven át))
2018. Magyar Rajztanárok Országos Egyesületének „ Alma díja„ országosan sokrétű, kiemelkedően magas színvonalú művészetpedagógiai és művészi munkásság elismeréséért
2019. Martonvásár Kultúrájáért kitüntetés kiemelkedő pedagógiai tevékenységért, a Martonvásári Nemzetközi Kisgyermek - nevelési Konferencia létrejöttéért és a város kulturális életében végzett munkájának elismeréséért
2022. Apor Vilmos Katolikus Főiskola kitüntető okleve születésnapra
2022. Magyar arany érdemkereszt polgári tagozat kitüntetés /Novák Katalin köztársasági elnök adományozása a vizuális kultúra, művészettörténet tanítása, illetve a pedagógusképzés szakmódszertanának kidolgozása terén is jelentős, több évtizedes szakmai munka elismeréseként.
2023. Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti Tagozat Elismerő Oklevele kiemelkedő művészetpedagógiai tevékenységért
Tehetséggondozás
A komplex vizuális művészetek gyakorlata 14 éve szabadon választható tehetségfejlesztő kurzus főiskolánkon. A tematika közös munka Wiedermann Katalin kolléganővel. A tantárgy képzési célja: differenciált tehetséggondozás a Mönks – Renzulli többtényezős modell alapján, nyitott, rugalmas, kreatív, innovatív szemlélet kifejlesztése, a különböző - iparművészeti, képzőművészeti - gyakorlatok és technikák tapasztalatából a látási, tapintási, tapasztalatok élményszerzése, a flow élmény átélése, a megszerzett különleges jelleggel bíró vizuális műveltség és technika, technológia alkalmazása, kreativitás fejlesztése, tudatosítása a vizuális nevelés teljességet átfogó szerepét, önálló, differenciált és alkotó módú alkalmazására a kisgyermekek, a fiatalok vizuális készségeinek fejlesztésére. Előfeltétel nélkül a főiskola bármely tagozatos, szakos, évfolyamos hallgatója négyszer felveheti a tantárgyat.
Tehetségpályázatunk keretében indult hallgatóink körében a nagyon népszerű, általam kidolgozott, szervezett „Innovatív komplex vizuális élménypedagógiai műhely” szabadon választható kurzus, amely 2 éven át a pandémiáig működött. Az egy-egy napos tanulmányutak révén - amelyek költségeit pályázatokból fedeztük - eljutottunk Pannonhalmára, Tihanyba, Baláca majorba,Visegrádra, Esztergomba, Kassára, Pozsonyba, Bécsbe.
Kárpát-medencei online egyéni, interaktív tehetségfejlesztő program - K-MOOC online
Pályázat eredményeként egyenrangú intézményként csatlakozhatott a főiskola a Kárpát-medencei Online Oktatási Centrumhoz, a K-MOOC- hálózathoz. Így a főiskola hallgatói a 2016/17-es tanévtől folyamatosan szabadon választott online kurzusként minden félévben felvehetik Pázmány Ágnes és Wiedermann Katalin oktatók digitális tananyagfejlesztő munkája eredményeként a Művészettörténet tantárgyat. A program központi célja az intraperszonális intelligenciához tartozó területek fejlesztése a szélesebb műveltség kialakítására, a digitális élményközpontú ismeretszerzés permanens igényével a minőségi önművelésre a tartalmas életvitel megteremtésére. A résztvevők számára ismereteik gazdagítását szolgáló, egyéni, differenciált haladást lehetővé tevő tehetséggondozó program eredménye az IKT kompetenciák fejlődésén túl az önálló tanulási technikák gazdagodásában is megmutatkozik.
Országos/Nemzetközi Kisgyermeknevelési Konferencia elindítása (Martonvásár-Vác)
ARS SACRA A művészetek iránti érdeklődés felkeltésére hagyománnyá vált kiállítások, művészeti események rendezése, amelyek különleges lehetőségei a tehetséggondozásnak. Az intézmény kezdeményezésemre először 2014-ben csatlakozott a kárpát-medencei Ars Sacra Fesztiválhoz és azóta minden évben színvonalas kiállításokkal veszünk részt a programsorozatban. Lényeges, hogy hallgatóink a művészet által minél gyakrabban találkozzanak igazi értékekkel. Ennek különleges lehetősége az Ars Sacra kiállítás, amely példa értékűen közvetíti a szakrális művészet lényegét. A hallgatók aktívan bekapcsolódnak a kiállítások szervezésébe, rendezésébe, szívesen közreműködnek a megnyitók komplex programjaiba. Interaktív tevékenységük egyaránt fejleszti az intraperszonális és interperszonális intelligencia területeit. Cél, hogy végzett hallgatóink leendő hivatásukban munkahelyükön – iskolákban, óvodákban - kövessék a példát.