
Ember Csaba
középiskolai énektanár és karvezető
1975 a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, - középiskolai énektanár és karvezető szak
1975- a Rózsavölgyi Márk Zeneiskola, - tanár ,1977-ben igazgató-helyettes, 1983-ben igazgató, mely beosztást ma is ellátja.
2000 Balassagyarmat Pro Urbe,
2014 Nógrád Megye Díszpolgára
2015 Eötvös József-díj
2015 Balassagyarmat Díszpolgára
2021 Magyar Művészeti Akadémia Elismerő Oklevele művészetpedagógiai tevékenységért
„Kérdés lehet az, hogy miért kell zeneiskola, miért kell a művészeti nevelés? Nekem is van rá egy válaszom. Úgy gondolom, hogy amikor valaki már tökéletesen beszél egy nyelvet, leül a számítógép mellé és gondolatait az Interneten tudja továbbítani, nem mindegy, hogy ezek a gondolatok, amiket továbbit, arról szólnak-e, hogy lövik egymást, vagy arról, hogy gyertek és énekeljünk együtt. Ezért van rá szükség.
Ezek a gondolatok foglalkoztatják Peter Renshaw, brit szakembert is, aki a következő módon nyilatkozott az Európai Zenei Tanács közgyűlésén: „A művészeti tevékenység egyik legnagyobb hatása, hogy fejleszti a személyiséget, egyéb, nem művészi képességeinket, az emberek életének értelmét adhatja. A művészetekkel való foglalkozás erősíti identitás-tudatunkat, segíti megtalálni egyéni hangunkat. Új utakat nyit, személyiségünk határait szélesíti, képessé tesz arra, hogy hagyományainkat új módon lássuk, megadja annak a lehetőségét, hogy meghatározzuk, hol a helyünk széttöredezett világunkban. A művészetek, a zene az élet alkotó energiáit adják. Fejlesztik a rögtönzési képességeket, az intuíciót, a spontaneitást, a fantáziát, a gondolkodást, a koncentrációt, a kooperáció-készséget, a kockázatvállalást, a nyitottságot, a bizalmat és önbizalmat erősíti, a képességet és szándékot arra, hogy az értékes dolgokat észrevegyük, kutassunk a felszín alatt, a csupán praktikus dolgokon felülemelkedjünk. A demokráciában elkerülhetetlen, hogy minden egyéni, kreatív hang meghallgatásra találjon. A művészeti tevékenységekben való részvétel támogatása is kötelessége azoknak a társadalmaknak, amelyek nemzeti kultúrájuk megőrzését, továbbadását szeretnék. A „vertikális és horizontális”, a nemzeti és a klasszikus kultúrák kölcsönös kapcsolata, egymásra hatása ugródeszka lehet a kreatív jövő számára egy nyitott társadalomban.”(Forrás: Ember Csaba)